5 Haziran 2011 Pazar

Ece Gürsel ya da canım Sweetheart : Başlık önyargı uyandırmasın:)

Doğrusu ya Hıncal Uluç'tan hazzetmem. Hem de hiç. Özellikle Defne Joy'un ölümünden sonra yazdığı yazı sonrası kendisine olan antipatim bir kat daha arttı. Neyse konumuzla çok alakası yok ama araya da sıkıştırvermekte fayda gördüm. Kendisi için hayatta bir önemi olmasa da Ece Gürsel'e bakış açımın Hıncal Uluç destekli eğlence dünyasına girişi sebebiyle çok da hoş olduğu söylenemez. İyi bir mankenlik kariyeri geçiren Ece Gürsel'in zannederim 1-1.5 yıl evvel bir yerlerde albüm çıkaracağına dair birşeyler okumuştum. Benim öyle sert değildir bu konulara yaklaşımım. Bir önceki işinin mankenlik olması benim çok umurumda değildir. Karşıma neyle çıktığına bakarım. Kaldı ki manken kökenli olup şarkıcılığı da oyunculuğu da başarıyla icra eden pek çok örnek de var etrafta. Neyse... Evet konuya geliyorum:)
1 ay evveldi galiba Eve Gürsel'i Okan Bayülgen'in Disko Kralı programında gördüm. Albümünden bahsediyordu. Alternatif yaptım diyor ,  Okan da albümün ve imajın çok uyumlu tebrikler ilan diyordu ben de kendi kendime ne diyo lan bunlar diyordum. Merak ettim. Açtım canımın içi sevgili you tube'u. Arattım. Açıkçası izlemeye başladığım şarkı ve video karşısında nutkum tutuldu. Trip hop kıvamında, enteresan bir söz düzeniyle söylenen, alternatif ve oldukça iyi çekilmiş bir video klibe sahip Yarı Farkında şarkısıydı bu. Evet vokali bir Diva vokali değil ama zaten müzik yolculuğunda seçtiği yol diva tavrı değildi. eller havaya şarkısı beklerken yaşadığım bu ilk şoku hemen http://twitter.com/#!/tokyoph0ne profilimdeki takipçilerimle paylaştım. Ece Gürsel yaklaşık 1 saat içerisinde yarattığı bu şok dalgasıyla Twitterda 2 gün sürecek olan trend topic yolculuğuna başlamıştı. Ece'nin şarkışı ve videosu karşısında böyle düşünen sadece ben değil binlerce insan olduğunu farkettim. Herkes twitter'da Ece ve şarkısının ne kadar güzel olduğunu şaşkınlıklarını ifade eden cümlelerle yazıyordu. Hemen tüm albüme sahip olabilmek için ertesi gün D&R'a gittim ama albüm yoktu ben de ttnetmuzik hesabımdan tüm albümü indirdim ve dinlemeye başladım. Albümün geri kalanı da Yarı Farkında şarkısının izini takip eden, ciddi müzikalite içeren şarkılardı. Ve daha da şaşırtıcı olan Akşam Poyrazı dışındaki tüm şarkıların söz ve müzikleri Ece Gürsel'e ait. Tamamı canlı çalınmış 11 şarkının olduğu albümde özellikle zaman zaman hint sounduna göz kırpan yaylı orkestrasyonunu ve gitar kullanımını oldukça beğendim. İyi pop müzik yapılmaya çalışılmış ve amacına ulaşmış bir albüm olarak görüyorum Ece Gürsel'in Yarı Farkında albümünü... Derinim, Hain Oyunlar, Sensiz Masal, Aynı Yalanlar ilk dinleyişte sizi yakalayacak şarkılar... Ayrıca bu çalışmaya imza atan başarılı müzisyen İsmail Tunçbilek'i de zaman zaman 80'lere göz kırpan müzikal anlayışı sebebiyle ayrıca tebrik etmek isterim...
Sonuç olarak siz de benim gibi Ece Gürsel'e karşı olan ön yargınızdan sıyrılıp bu çok iyiniyetli çalışmasıyla bu kıza şans verin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder